Tuesday, November 3, 2009

Malaysia Prihatin


Semalam Uncle bercadanglah nak pergi mandi manda kat Ulu Yam. Biasa la dulu masa belajar, kerap gak ler kengkawan yang ajak tapi menolak. Bukan kambing yang takut air tapi tak boleh lepas dari komputer. sabtu ahad adalah masa untuk mentelaah Command & Conquer.

Dah rasa excited sangat ni, dari rumah kat seri kembangan tu... terus je masuk highway. Maklumlah nak cepat. Cepat sampai, cepatlah mandi. Cepat mandi, cepat la makan dan balik.

Lepas bayar tol jer, tetiba beratur kat highway. Pening lak kenapa... Kalau belah Johor mesti ada hek la ..... Kenapa hek...????

Dah siap 30 minit menikmati Jem tanpa roti.... barulah Pak Karim sampai ke tempat kejadian..... Pening dan ngeri Pak Karim melihat kejadian yang berlaku.... Tak sampai hati rasanya nak cerita untuk pengetahuan umum.

Anda bolehlah melihat gambar yang dipaparkan sebagai rujukan....


OOOOOOO bulat.... OOOOOOOOOOOOOOOOOwwwwwhhhhh... rupa-rupanya geng bikers sedang sembang kat tepi highway, dia pun prihatin kat geng2 dia. Orang yang lalu-lalang ni pun prihatin nak tengok jer.... bukan nak tolong.... Kalau ada yang nak tolong pun...tolong ambik no plate keta.. Kalau yang ada kaki tu..siap2 nak telefon Longkai. untung2 dapat RM2~3 rat gak..

Masa Pak karim kat Penang dulu, lagi dasyat kisahnyaa... Eksiden kat Jambatan Pulau Pinang, laluan menghala masuk ke Pulau, Jika ada kemalangan kat atas jambatan, Satu pulau jem. Bukan arah nak masuk ke pulau tapi laluan keluar jambatan ke Tanah Besar... Kenapa????

Biar Pak Karim terangkan... Jalan keluar dari Pulau ada 2, samada feri atau Jambatan. Kalau belah masuk pulau kemalangan berlaku, Pemandu arah jalan keluar dari pulau ke tanah Besar akan berpusu-pusu perlahankan kenderaan untuk tengok-tengok jer... kot-kot terselit no plate kereta/kenderaan yang terbabit. Tambahan pula kat Pulau Pinang ni, ada dua laluan jer ke arah jambatan. Satu Jalan tepi laut dan satu lagi jalan tengah (Bayan Baru dan Gelugur). Kalau situ sangkut... Makan jem tanpa roti berjam-jam lahhhh, Tu kalau hari biasa.. Kalu hari Rabu, sabtu dan ahad.... lagi meriah kesesakan lalu lintas ....

Pikirkan lah wahai 1Malaysia sekelian....



  • Adakah kita betul2 prihatin jika ada kemalangan di jalan raya?

  • Prihatinkah anda hingga sanggup anda biarkan kenderaan anda disondol semata-mata untuk melihat no plate?

  • Prihatinkah kita kalau berhenti di tepi jalan tanpa sebarang kecemasan sedangkan kita tahu 1Malaysia mengambil berat tentang and....

Pikirkan-pikirkan dan selamat memandu...

1 comments:

Adek Abigail on November 3, 2009 at 4:18 PM said...

prihatin? naper ea...?

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails
Name:
Email Address:

For fast action and better services to avoid any miss-communication, please enter the following details:

Guest Contact No:
Please enter your details of comment / complaint

Form provided by Freedback.
 

Pak Karim Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template